Вас вітає Рівненська ЗОШ
Вівторок, 23.04.2024, 22:56
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна Результати виховної роботиРеєстраціяВхід
Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 68
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
                         2.2 Результати виховної роботи
2.2.1 Ступінь впливу навчального закладу на соціальну адаптацію учнів

Сучасні школярі – це покоління молоді, від якого залежить майбутнє України. Виховуючи дитину, розвиваючи її інтелектуальні та творчі здібності, формуючи певні якості особистості ми повинні чітко усвідомлювати, що весь процес виховання повинен бути спрямований на пошук дитиною свого місця в житті. А тому важливого значення набуває процес вироблення різноманітних життєвих навичок, необхідних для розвитку життєвої компетентності та успішної адаптації в суспільстві. Соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків в значній мірі залежить від правильно організованого виховного процесу в школі. 
 Педагогічний колектив школи активно впроваджує ідеї відродження національної культури, духовності, патріотизму, громадської відповідальності учнів, здійснює оновлення науково - методичного забезпечення виховного процесу, активізує запровадження ефективних технологій виховання. 
 основних нормативно - правових документів Кабінету Міністрів України, програмою «Основні орієнтири  Виховна діяльність була спрямована на реалізацію Конституції України, , Загальної декларації прав людини, Декларації прав дитини,  законів України «Про освіту» , «Про Загальну середню освіту» національної доктрини розвитку освіти, концепції загальної середньої освіти, Закону України «Про охорону праці»; Державної національної програми, Освіта України ХХІ століття, «Українська родина»,  основних нормативно - правових документів Кабінету Міністрів України, Програми "Основні орієнтири виховання учнів 1 - 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів", обласної  «Освіта Миколаївщини», районних програм «Запобігання дитячої бездоглядності» та ін….
Критерієм впливу школи на соціальну поведінку учнів є свідоме виконання  ними основних нормативних документів школи: Статуту школи, правил внутрішнього розпорядку, в яких визначені основні права та обов’язки учнів.  На основі цих документів розроблені „ Правила для учнів ”. Робота  по ознайомленню школярів з „ Правилами для учнів ” та контроль за їх виконанням здійснюється  педагогічним колективом та адміністрацією внутрішніх справ  дитячо-юнацької козацької республіки «Козацький передзвін» серед всього контингенту учнів з 1 по 11 класи. Вона включає в себе  постійну роботу на шкільних лінійках , класних годинах, проведення тижнів  правових знань; участь у олімпійському турнірі «Спорт – гармонія тіла і духу»;  зустрічей  з робітниками правоохоронних органів  та інші.   Відвідування учнями навчальних занять постійно контролюється  адміністрацією внутрішніх справ дитячо-юнацької козацької республіки «Козацький передзвін» та класними керівниками, розглядається на раді профілактики правопорушень. Як результат впливу цієї роботи - 100% охоплення дітей навчанням. За останні роки не було випадків невідвідування  учнями школи, які призвели б до припинення навчання у  школі.

Мають місце у школі випадки куріння.  Тому в школі організовано роботу наркопосту (керівник Гуров І.І) та проведення рейдів «Тютюнопаління» та «Дозвілля».  Мета роботи наркопосту – привернути увагу підлітків та їх батьків до проблем, пов’язаних з уживанням алкоголю, наркотиків, тютюну, довести важливість дбайливого ставлення до свого здоров’я та необхідність дотримання норм здорового способу життя. 
Важливе місце для адаптації учнів до соціального середовища є превентивне та правове  виховання . Теоретичною базою правової освіти є курс «Основи правознавства» у 9 класі. Викладач права на уроках прагне створити атмосферу демократизму і взаєморозуміння, виховує правосвідомість і законослухняність. Відхід від класичного комбінованого уроку і пошук нових форм урочної роботи (урок-лекція, урок-подорож, урок-диспут, урок-аукціон, урок-конференція, урок-мітинг) дає змогу максимально осягнути навчальний матеріал, зацікавити учнів, сформувати основи правових знань, а головне – навчитися отримувати необхідну інформацію.
Виховання і навчання тоді результативні, коли учень зацікавлений і прагне знань. Таку атмосферу вдається створити як в урочний так і  післяурочний час. З метою оптимізації правової та правоосвітньої  роботи у школі вироблено чітку систему організації роботи:
Протягом  тривалого часу в школі щомісяця проводяться правові навчання серед працівників та учнів школи.
Кожного вівторка  ( 1 раз на місяць) для учнів 1-4 , 5-8, 9-11 класів проводиться класними керівниками засідання школи правових знань (ШПЗ) з метою правового виховання підростаючого покоління. Правове навчання серед учнів проводять класні керівники, на кожне засідання складають конспект. Весь інформаційний матеріал міститься у папках. 
Затверджено навчально – тематичний план правового навчання для працівників та колективу учнів (1-4, 5-8, 9-11 кл). Всього охоплено правовим навчанням 104 учнів, 29 працівників, 128 батьків. 
Облік роботи правової освіти серед працівників школи ведеться у спеціально оформленому журналі.. 
Серед методів та прийомів роботи з учнями, працівниками школи та батьками переважають такі: лекції, бесіди, диспути, вікторини, засідання круглого столу, різноманітні конкурси, КВК…
З метою ще більшої активізації уваги до правових проблем  в першому семестрі проводиться тиждень правових знань. Протягом цього тижня відбувається найбільше заходів і конференцій, зустрічей, диспутів, виставок, лекцій, подорожей, вікторин, вечорів…
З метою профілактики правопорушень за фактами скоєння правопорушень і злочинів у школі постійно оновлюється і функціонує правовий куточок «Правовий меридіан», в якому містяться основні  положення Кримінального Кодексу України, Кодексу України про Адміністративні правопорушення де вказуються види правопорушень та злочинів;  відповідальність за скоєння правопорушень та злочинів; вік осіб, які можуть бути притягнуті до адміністративної та кримінальної відповідальності, та ін…
У шкільній бібліотеці (бібліотекар Яковенко Т.І.) постійно функціонують бібліотечні виставки з правової тематики, створено каталог правових статей і літератури. Бібліотечний фонд поповнюється новими виданнями. Велику роль у цьому відіграє мережа Інтернету.
Адміністрація школи разом з представниками Рівненської сільської ради проводить соціальне інспектування та супроводження неблагополучних сімей (складаються акти обстеження матеріально – побутових умов, проводиться інформаційно-роз’яснювальна робота з батьками та ін…)
Налагоджена тісна співпраця школи із дільничим інспектором . Кожного  останнього вівторка місяця дільничий інспектор відвідує школу з лекціями та бесідами: «Коли межу дозволеного переступає підліток», «Підліток і закон», «Правопорушення та бездоглядність у підлітковому віці» та ін…
Складений спільний план роботи Рівненської ЗОШ І-ІІІ ступенів з правоохоронними органами, який включає в себе систематичні  рейди-перевірки «Діти вулиці», «Урок»; групові  та індивідуальні бесіди з учнями схильних до правопорушень; організовано чергування вчителів та представників правоохоронних органів під час проведення масових шкільних та позашкільних заходів та ін…
З метою профілактичної роботи в школі діє система проведення й організації дозвілля школярів, постійно проводяться різноманітні заходи. Питання правового виховання виносяться на засідання методичного об’єднання класних керівників «Важкі діти і робота з ними», практикум «Складання психолого-педагогічної характеристики на учня з неадекватною поведінкою», «Індивідуально-психологічні особливості важковиховуваних підлітків», «Умови, що забезпечують подолання важковиховуваності учнів» та ін..
Важливе місце в системі правової освіти школи має робота з батьками. Питання з правової тематики і, зокрема, «Профілактика шкідливих звичок школярів у сім’ї», «Сімейні свята без спиртного – кара чи реальність», «Закон про спокійну старість» тощо виносились на розгляд батьківських класних зборів. Обговорювались питання засвоєння моральних цінностей та ідеалів, норм взаємин між людьми.
Батьки в класних колективах постійно аналізують стан поведінки учнів. Порушення поведінки обговорюються на засіданнях  батьківських комітетів, зборах тощо. На батьківських лекторіях проводяться бесіди, які передбачають  попередження фізичного, морального та психологічного насильства дітей в сім’ї.  «Види домашнього насильства та їхня класифікація», «Помилки сімейного виховання як причина «важких учнів». Важкий вік». 
   Батьки  також беруть участь  і в організації дозвілля дітей: проводяться батьківсько-учнівські свята, батьки допомагають в організації поїздок до музеїв, екскурсій…
У школі діють гуртки –вокальний ( Якушевська Є.Б.), ЗФП (кер. Гуров І.І.), в’язання гачком (кер. Попова Л.І.), баскетбол (кер. Гуров І.І.); при ВАТ «племзавод імені Шмідта» - греко-римська боротьба (тренер Літвінчук В.Г.). До роботи цих гуртків та спортивних секцій залучаються учні з неблагополучних та кризових сімей та учні, сім’ї яких потребують соціального захисту.
Організована робота комісії з профілактики правопорушень.
Система право виховної та превентивної  роботи, яка склалась у школі, дає змогу зробити висновок, що певних результатів у правовому вихованні школярів досягнуто. У школі на даний період  немає учнів, які стоять на обліку у кримінальній міліції. Уся ця робота сприяє розширенню правових знань учнів, формує вміння застосовувати правові знання в повсякденному житті.



Облік учнів групи «Ризику»

Рік  Внутрішкільний контроль ВК КНД ССД
2008 2 --- ---
2009 5 --- ---
2010 --- --- ---
2011 --- --- ---


2.2.2. Рівень соціалізації учнів
В різноманітних  виховних  заходах, що проводяться школою,  задіяно  майже  кожного  учня   1-11 класів.
Виховна робота планується  на навчальний  рік, виходячи з аналізу стану виховної роботи, і затверджується педагогічною радою школи.   Виховні заходи проводяться згідно з річним планом роботи та  позапланово, якщо виникає в цьому  нагальна  потреба. 

Відповідно до плану виховної  роботи школи щопонеділка проводяться  інформаційно – інструктивні  лінійки  для учнів  1-11 класів, на яких  обговорюються   термінові  питання  і проблеми  із  життя  шкільного  колективу.
У  місячнику   „Увага – діти на дорозі”, у тижні   правових знань,  різноманітних предметних тижнях   беруть  участь всі учні школи . В рамках цих заходів  проходять  круглі столи, зустрічі з працівниками правоохоронних органів,  тренінги,  благодійні ярмарки та інші  заходи.
Якість освіти та участь учнів у заходах різного рівня, збереження їхнього здоров'я залишаються ключовим аспектом діяльності педколективу. У зв’язку з цим навчально-виховний процес школи спрямований на розв’язання наступних завдань:
       - залучення учнів до різного роду заходів, всеукраїнських, обласних та районних і місцевих спортивних  конкурсів різного рівня і напрямку з метою самовдосконалення та реалізації набутих знань, умінь та навичок;
      - забезпечення подальшого розвитку учнівського самоврядування, залучення його до вирішення питань організації навчального процесу, розвитку громадської активності, організації здорового способу життя учнів;
- підвищення якості фізичного виховання та медичного обслуговування учнів;
- розробка і впровадження у навчально – виховному процесі тренінгу «Школа проти СНІДу» (Хаюк Т.Т.)
- впровадження в навчально-виховний процес методики діагностики і моніторингу здоров'я учнів і вчителів;
- підвищення ефективності використання всіх предметів навчального плану для формування компетентного ставлення до власного здоров'я учнів;
- залучення батьків і громадськості до спільної роботи щодо формування в учнів здорового способу життя.
 Методичною радою школи ведеться накопичення творчих методичних папок вчителів - предметників та класних керівників з розробками   нестандартних уроків з усіх навчальних предметів з використанням інноваційних технологій, інтерактивних методів, спрямованих на виховання здорового способу життя, культури здоров’я.
    Щорічно на засіданні педради за участю дільничного лікаря обговорюються результати поглибленого медичного огляду та задачі школи щодо гігієнічної освіти учнів, формування в них мотивації на здоровий спосіб життя. У кожному класному журналі оформлені  «Листки здоров’я» , які містять результати медогляду дітей, рекомендації щодо фізичної групи для кожного учня, висоти парти.  Питання гігієнічної раціональної організації уроків, удосконалення професійної майстерності вчителів з проблеми, стану санітарно-просвітницької роботи серед батьків, організації антиалкогольного та антинаркотичного виховання заслуховуються кожного семестру на нарадах при директорі.
Формуванню в учнів навичок здорового способу життя сприяє проведення тижня безпеки дорожнього руху, , декади до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом. З метою профілактики дорожньо–транспортного травматизму та травматизму пов’язаного з вогнем в школі створено загін Юних інспекторів руху та загін Юних помічників пожежників. В школі працює кабінет ОБЖ, оформлено інформаційно-оглядові куточки з основ безпеки життєдіяльності, протипожежної безпеки, куточок здоров’я.
Як відомо, інноваційна особистість – це самобутня, відповідальна, самодостатня, творча особистість, яка у вік інформаційних технологій здатна знайти своє місце у суспільстві та спроможна виконувати покладені на неї функції. Кожного року у школі проводиться анкетування учнів та їх батьків, педагогічні консиліуми з приводу адаптації учнів 1-х, 5-х, 10-х класів до навчально - виховного процесу..
У школі оформлено постійно діючий куточок «Ми за здоровий спосіб життя», у  кабінетах початкових класів оформлено стенди «Сиди правильно»,  «Будь уважним на дорозі», «Обережно висока напруга»…

У своїй педагогічній практиці вчителі  використовують різноманітні форми профілактичної роботи із питань наркоманії, СНІДу, тютюнопаління та формування здорового способу життя:
1.  Уроки основ  здоров'я: «Проблема здоров'я в житті сучасного суспільства», «Наркоманія та здоров'я», «Здоров'я майбутніх батьків і дитини».
3. Лекції («Здоров'я молоді - здоров'я нації», «Здоровий спосіб життя - що це значить», «Алкоголізм - проблема соціальна й економічна», «СНІД - загроза людству»),
4. Бесіди (індивідуальні, колективні).
5.  Клуби за інтересами (КВК, «Що? Де? Коли?»).
6. Психологічні тренінги.
7. Виховні заходи (конкурс «У здоровому тілі – здоровий дух», «Здоровим будь!» дні ритмічної гімнастики, корисних порад).
8 .  Служба довіри (зустрічі з працівниками обласного центру «Довіра»),
9. Спортивні змагання за участю вчителів, батьків та учнів.
10. Анкетування (тестування).
11. Вивчення інтересів зайнятості молоді в позаурочний  час через опитування.
12. Зустрічі з медичними працівниками, представниками правоохоронних органів.
13. Профілактичні консультації.
14.  Тематичні виховні години («Негативний вплив шкідливих звичок на організм людини»; «СНІД - як від нього уберегтися»; «Запобігання курінню»; «У XXI століття без наркотиків та СНІДу»),
15. Обговорення матеріалів преси, книг.
16. Письмові твори.
17. Диспути, обмін думками, наприклад: «Шкідливі звички чи життя в радості?»
18. Усні журнали («Здорова родина - здорова дитина», «Шкідливий вплив алкоголю на організм людини»).
19.  Свято здоров'я.
20. Круглі столи.
Формування здорового способу життя є одним із важливих напрямів сімейного виховання, адже кожен із батьків бажає, щоб дитина виросла фізично та психічно здоровою, без шкідливих звичок. Багато в чому формування здорового способу життя залежить від укладу життя сім'ї: характеру взаємин подружжя, участі обох батьків у вихованні, правильної організації вільного часу сім'ї, ставлення самих батьків до вживання алкоголю, куріння, застосування наркотичних речовин.
Отже, спосіб життя сім'ї обумовлює і спосіб життя дітей. Батьки є одним із основних джерел отримання дітьми інформації про здоровий спосіб життя. Формування здорового способу життя дітей має здійснюватися через орієнтацію взаємодії навчального закладу та сім'ї. Батьки й педагоги - рівноправні суб'єкти педагогічного процесу.
Протягом всього року проводиться робота  по утвердженню принципів загальнолюдської моралі: правди, любові , справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності та   інших  доброчинностей.   Проводяться класні години, години спілкування за темою „ Загальнолюдські цінності”, складаються  „ Хрестоматії  моральних цінностей  людства”.
Значно  покращилась  робота  екологічного напрямку, яка покликана  забезпечити  учнів   науковими знаннями про  взаємозв’язок природи і суспільства. Ця робота   планується в рамках Всеукраїнської експедиції „ Моя земля – земля моїх батьків”. Радою експедиції була організована висадка  шкільного саду, участь  в акціях „Парки – легені міст і сіл”, конкурс плакатів „Природа   - друг людини”, виставка художніх композицій  кімнатних квітів, фестиваль  фотознімків „ Себе  я бачу в дзеркалі природи”,  екологічний бумеранг „ Чорнобильські уроки”.

Учні школи  беруть активну участь у всіх виховних заходах, що проводяться  на районному рівні:   постійно фестиваль «Сузір’я талантів», конкурс читців «Поетична пристань», конкурс патріотичної пісні «Червона калина», конкурси «Миколаївські дзвіночки», «Регіони мають таланти » та ін...
В основному переважна більшість школярів приймає активну участь у різноманітних заходах. Протягом 2008-2011 років понад 45% учнів школи брали участь в різноманітних конкурсах, турнірах, олімпіадах. Через систему позакласної та гурткової роботи, роботу в МАН. Значна кількість дітей залучена до діяльності шкільних гуртків та спортивних секцій ВАТ племзавод імені Шмідта (греко-римська боротьба, баскетбол), ДЮСШ (футбол). З кожним роком цей відсоток зростає. Особливо висока активність при проведені загальношкільних, районних та обласних змагань, туристичних походів, екскурсій. Учні дотримуються Статуту школи, але бувають пропуски уроків без поважних причин.
В цілому система виховної роботи Рівненської ЗОШ І-ІІІ ступенів заснована на ідеї педагогіки життєтворчості, сприяє становленню і розвитку особистості школяра, створенню ситуації успіху та самореалізації дитини. У закладі створено громадсько-освітній простір виховання підлітків: виховання в атмосфері добра і творчості, взаємодопомоги і взаємоповаги, що дає суспільству модель ціннісних відносин.
Виховна діяльність здійснюється через:
Художньо-естетичну діяльність культуро творчого спрямування в рамках експерименту;
Широку мережу гурткового простору;
Залучення шкільної молоді до колективних творчих справ, участі в цільових проектах;
Розвиток учнівського самоврядування;
Доброчинство;
Співпрацю з культурно-просвітницькими закладами.

Участь у виховних заходах
 (% до загальної кількості учнів)

 2.2.3. Стан розвитку учнівського самоврядування
             Формування  ініціативної, здатної приймати свідомі  рішення  особистості неможливе  без широкого залучення учнів до управління  шкільними справами через участь в органах учнівського самоврядування.
            Учнівське самоврядування  забезпечує  комплексний  виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої й  систематичної участі  у вирішенні важливих  питань життя класу та школи. 
            Учнівське самоврядування організовано на загальношкільному та класному рівнях. 
             Загальношкільним органом  учнівського самоврядування в школі є дитячо-юнацька козацька республіка «Козацький передзвін» В шкільному об’єднанні створені адміністрації: внутрішніх справ освіти та науки, інформації, культури та дозвілля, шефської допомоги,  охорони здоров’я та спорту. Очолює дитячо-юнацьку козацьку республіку «Козацький передзвін» гетьман, який обирається у ході  загально шкільних виборів. 
Адміністрація  внутрішніх справ освіти та науки  відповідає  за  організацію  навчання школярів, відвідування  ними  уроків, якість  засвоєння  навчальних  предметів, забезпечення взаємодопомоги в навчанні; ведення екрану успішності; організація учнів до участі в предметних тижнях, олімпіадах; підготовка матеріалів для проведення інформаційно-просвітницьких годин, інтелектуальних ігор. Робота, яку проводить  адміністрація,  є  одним з найважливіших напрямків , тому  тут   працюють  найбільш  авторитетні  і відповідальні  учні школи. Вони також контролюють  відвідування  учнями   навчальних  занять та їх зовнішній вигляд. 
            Адміністрація  шефської допомоги займається   організацією допомоги  ветеранам, інвалідам та іншим особам похилого віку. Очолюють роботу волонтерського загону «Милосердя» та екологічного загону.  Організовують і проводять різноманітні акції «Хай живе надія», «Доброго ранку ветеране!», «Квітуй,Україно!», «Збережем красу Землі»; операції «Обеліск», «Пам’ятник».
Також приймають участь у районних та обласних акціях «Серце до серця».
            Учні, які входять до складу адміністрації  охорони здоров’я та спорту  організовують   спортивно – масову   роботу під час нав та відпочинок  учнів влітку та під час канікул.
           Адміністрація  інформації очолює  роботу шкільного прес-центру «Мередіан» і  відповідає за інформаційне  забезпечення  життя  школи   на  шкільному  та районному  рівнях,   організовує випуск  шкільної  газети  „Шкільниймередіан”,   проводить  виставки  та конкурси  малюнків, фотографій.  стіннівок.  Члени шкільного прес - центру постійно є учасниками та призерами шкільних та районних конкурсів «Податки очима дітей», «Зоологічна галерея», «Ліси для нащадків» та ін..
Адміністрація культури та дозвілля організовує  дозвілля учнів через колективні творчі справи; відзначення традиційних шкільних свят; підготовка та проведення конкурсів, творчих звітів, виставок, змагань. 
                           Основні завдання  діяльності  об’єднання:
- залучення дітей та підлітків до участі в організації свого життя, діяльності;
- формування навичок самоврядування, соціальної активності та відповідальності у процесі громадської діяльності;
- об’єднання дітей та підлітків для суспільно-корисних справ, розвиток творчих здібностей;  
- сприяння культурного розвитку, духовному збагаченню дітей та підлітків;
- формування особистості, стимулювання, реалізація творчого потенціалу.
В дитячих  організаціях, органах  учнівського  самоврядування різних рівнів задіяні  всі  діти  школи.
Співпраця керівництва школи з учнівським самоврядуванням передбачає: відмову від адміністративного характеру управління; в своїй основі — повагу до особистості школяра; особливу організацію діяльності, яка породжує у школярів потребу в самоврядуванні; конкретну методику залучення учнів до процесу творення; дружні, товариські, довірливі стосунки між педагогами й учнями; захищеність школярів від приниження, звинувачень, докорів, образ підозрою у нездатності або небажанні брати участь у діяльності; унеможливлення примусу до діяльності; впевненість у досягненні мети; створення інтелектуального тла колективу; колективний, спільний аналіз загальної роботи; звільнення від звички мовчати. 
Розроблено також відповідні умови, які забезпечують ефективність діяльності учнівського самоврядування: аналіз діяльності учнівського самоврядування як його ланки і частини педагогічного процесу; визначення основних напрямів співпраці; доброзичлива вимогливість і піклування про учнів, педагогів; управління стосунками між педагогами й учнями; корекція діяльності педагогів, що співпрацюють з різними видами самоврядування; довіра до самоврядування; підтримка за будь-яку ціну ініціативи з боку самоврядування; стимулювання через схвалення й узгодження адміністративної дії (наказу) з органами самоврядування; недирективні бесіди з довіреними особами учнівського самоврядування; інформування самоврядування у школах про перспективи розвитку школи. 

2.2.4. Задоволення потреб учнів в організації позакласної навчально-виховної роботи 
В школі працює мережа гуртків - предметних, творчих, за інтересами.
Назва гуртка Кількість учнів Класи Керівник
1. Вокальний
 «Калинове диво» 15 1-11 Якушевська Є.Б.
2. «Настільний теніс» 15 1 -11 Гуров І.І.
3.  В’язання гачком «Мереживо» 15 1-11 Попова Л.І.
4. «ЗФП»(загальна фізична підготовка 15 1-11 Гуров І.І.
5. Футбол
(від ДЮСШ) 15 1-11 Аннишенець О.П.
6. Греко – римська боротьба
(ВАТ пз.ім.Шмідта) 15 1-11 Літвінчук В.Г.
7. Баскетбол 
(ВАТ пз.ім.Шмідта) 15 1-11 Літвінчук Л.М.


2.2.5. Сформованість та ефективність системи національного виховання

Пріоритетним аспектом виховної роботи у школі є національне виховання, зорієнтоване на українську культуру, мову, національно-патріотичні традиції. В основу національного виховання покладені принципи гуманізму, демократизму, єдності сім’ї та школи. Система національного виховання Рівненської  ЗОШ включає в себе комплекс цільових державних та регіональних програм
"Діти України”,
"Обдаровані діти – надія України” 
"Молодь Очаківщини” 
"Українська родина”
«Патріотичне виховання населення в Очаківському районі»
Громадянське виховання особистості в умовах розвитку української державності
Військово-патріотичне виховання
 Проводяться свято Різдва, свято Стрітення та свято матері; акція «Родина»; конкурс знавців рідної мови, конкурс читців, конкурс знавців народної казки. 
Патріотичне виховання – основа, на якій ґрунтується суспільство держави. Стати громадянином, тобто свідомим членом суспільства, відданим сином Вітчизни, дуже непросто.Громадянином не народжуються. Виховувати в дитині громадянина – це означає навчати її жити заради Батьківщини. Проводять заходи до Дня Збройних Сил України, Дня партизанської слави, річниць визволення України, Миколаївщини, Очаківщини  від фашизму;відзначення Дня пам’яті жертв голодомору 1932-1933 роки; проведення заходів до 75-річчя утворення Миколаївської області, до  річниць Чорнобильської трагедії.    
   Під керівництвом класних керівників учнями школи зібрано  спогади свідків Голодомору 1932-1933 років учасників воєнних подій. До 65-ої річниці Великої Перемоги проведено пошукову роботу «Бойові нагороди ветеранів села Куцуруб».   Прийняли участь в акції «Людяність у нелюдяний час»(робота Блохіна Єгора «Голодне лихоліття»). Відмічено грамотами  роботи учнів конкурсу «Літопис нашої пам’яті» . Результатами дослідницько - пошукової роботи поновлено експозиції в шкільному музеї та бібліотеці, проведено екскурсії для учнів школи , оформлено виставку « Вони кували перемогу».
Результатом роботи з патріотичного виховання є не тільки участь у конкурсах, а й перемоги у них -  вокальному конкурсі «Паросток, «Перші ластівки», «Поетична пристань», «Червона калина» «Мій регіон», «Регіони мають таланти» . 
Протягом всього навчального процесу проводиться різноманітна робота у напрямках патріотичного та  національного виховання:
1. Психологічні практикуми:  «Що таке «Я» ?», «Структура мого власного "Я”»;  «Розвиток впевненості в собі», «Розвиток творчого потенціалу особистості», «Знайди себе», «Широкий світ захоплень»;
2.Уроки громадянськості: «Люби і знай свій рідний край», «Твоя країна – Україна», «Рід, родина, рідня», «Велика родина – рідна Батьківщина», «Історія української національної символіки»; 
3.Години спілкування: «Можна все на світі вибирати, сину, вибрати неможна тільки Батьківщину…», «Українці – європейська нація», 
«Світ уявлень та вірувань», «Старовинна обрядовість в житті українців»;
4.Круглі столи: «Я і Україна», «Моральні заповіді українців», «Звичаї і традиції в житті українців», «Народне дитинознавство»,
«Вивчення геральдики нашого краю»;
5.Розмова-зустріч: «Дружна сім'я – першоджерело людського духу, високо моральності народу»;
6.Конференції: «Українці – гілка слов’янського народу», «Майбутнє України в наших руках», «Обрядовість і звичаєвість українців»,
«Походження держави і права», «Наш закон»; «Держава та людина»; «Право і мораль»; «Ми громадяни України»;
7.Класні години: «Національні герої України», «Живий подих історії», «Не розгубіть скарбів душі», «Україна – суверенна держава», «Походження українського народу»;
8.Інтелектуальні ігри, вечори, конкурси:
9.Брейн-ринг «Гетьмани України», «Що? Де? Коли?»,
10.Поле чудес, 
11Вечори цікавої історії рідного краю, Вечори Пам’яті : визначні дати історії, Вечори творчого портрету, Вечір: «Забуті сторінки історії», 
12.Виставки родинних реліквій, виставки народного одягу, виставки дитячих творчих робіт, виставки декоративно-прикладного мистецтва, конкурс народних традиційних страв, аукціон народної мудрості.
Одим із головних напрямків виховної роботи з учнями є громадянське виховання.
Громадянський аспект виховної роботи у школі реалізовувався  шляхом проведення тематичних виховних годин, бесід, годин спілкування,  присвячених державній символіці, вшануванню пам’яті видатних українських 
 політичних діячів, письменників, діячів культури. На уроках, класних годинах вивчаються державні символи, історія країни, міста , району. Учні готували доповіді, реферати на тему: « Символи Української державності», «Гетьмани України» та інші. Учні молодших класів працювали над створенням проектів: «Український народний календар», «Видатні Українці». В школі щорічно проводиться день самоуправління, в старших класах проводилася рольова гра « Якби я був президентом»,  вивчався рівень вихованості учнів.  Анкетування та діагностування
 Учні школи приймають активну  участь у різноманітних районних конкурсах, серед яких Міжнародний конкурс з  української мови ім. П.Яцика, конкурс читців поезії «Поетична пристань».
 Щороку кожен класний  колектив проводить відкриту виховну годину, згідно з річним планом роботи  школи.  Одним із аспектів громадянського  виховання є прищеплення учням гордості за свою Батьківщину, любові до рідного  краю, його традицій. Реалізація даного аспекту відбувається через проведення  різноманітних екскурсій як по території району так і за її межами. Так протягом останніх  років  за сприяння батьківських комітетів були здійснені  поїздки в м. Херсон, природничий заповідник Ольвія, м. Миколаїв, національний заповідник Асканія – Нова.
Родинне виховання – запорука доброго розвитку не лише окремої особистості, але й українського народу. Родинне виховання ґрунтується на тісній співпраці батьків з педагогічним колективом школи.
Головним завданням родинного виховання є гармонійний всебічний розвиток дитини, підготовка її до життя, формування моральних цінностей. В школі проводяться родинні свята до дня 8 Березня, до Дня матері. Велика увага надається вивченню родоводу. Діти дізнаються більше про родичів - учасників Великої Вітчизняної війни. Результатом стало написання рефератів, творів з даної теми. Заслуговує на увагу робота з батьківською громадськістю класних керівників.
У виховному процесі практикуються  різні форми роботи з батьками: батьківська рада; вечори-дискусії; опитування; інформування батьків із загальних питань, пов'язаних із профілактичною роботою навчально-виховного закладу; дні відкритих дверей та екскурсій для батьків, учнів і вчителів; спортивне свято «Тато, мама, я - здорова сім'я»; консультації батьків, які мають спеціальні знання з питань запобігання залежності (наркоманії, алкоголізму, тютюнопаління); поради батькам із питань формування здорового способу життя; забезпечення літературою, аудіо- та відеоматеріалами з питань здоров'я; домашні завдання, виконання яких потребують участі батьків.
Працюючи над концепцією виховного закладу, педагогічний колектив організував і проводить різноманітні виховні заходи. Серед них мали місце і традиційні – свято
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Архів записів
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Copyright MyCorp © 2024
    Зробити безкоштовний сайт з uCoz